ثبت درخواست آنلاین

هزینه نگهداری موتورخانه چقدر است؟

نگهداری موتورخانه به طور متوسط با چه قیمتی در امداد تاسیسات پایتخت ارائه می‌شود؟
به رایگان قیمت بگیرید
۱۰۰۰۰۰ تومان کمینه قیمت
۲۵۰۰۰۰ تومان متوسط قیمت
۱۰۰۰۰۰۰ تومان بیشینه قیمت

تعمیر و نگهداری موتورخانه برآورد هزینه در تهران

عوامل موثر بر قیمت نگهداری موتورخانه

سرویس، تعمیرات و نگهداری دقیق و منظم موتورخانه از حیاتی‌ترین خدمات تاسیساتی که علاوه بر بهینه‌سازی مصرف انرژی، بهینه کردن کارکرد موتورخانه، می‌تواند مانعی بسیار جدی در حفظ امنیت ساختمان داشته‌باشد. موتورخانه‌های حرارتی به دلیل بهره‌بردن از دیگ‌های بخار و آب گرم، بسیار مستعد هستند تا در اثر تغییرات شدید فشار و عملکرد نادرست تجهیزات، خطرات جدی برای ساختمان بوجود بیاورند.

در مجموع نگهداری موتورخانه می‌تواند شامل مواردی از میان این گزینه ‌ها باشد :

  • تعمیر و نگهداری پمپ
  • تعمیر و نگهداری مشعل
  • تعمیر و نگهداری منبع دوجداره
  • نگهداری سیستم لوله کشی موتورخانه
  • عایقکاری منبع و لوله ها
  • سرویس و تعویض فلکه
  • تنظیم شیر برقی مشعل گازی
  • تعویض شیر فلکه موتورخانه

عمر موتورخانه

موتورخانه‌های قدیمی‌تر مثل بسیاری از تجهیزات تاسیساتی در اثر مرور زمان دچار خوردگی‌ها، بهم خوردن عایق بندی و آب‌بندی یا تغییرات عمده در کنترل فشار می‌شوند. در این صورت نگهداری موتورخانه بسیار جدی‌تر می‌نماید. اندازه گیری غلظت سوخت های فسیلی یا تطبیق کردن میزان آلاینده‌های این سوخت‌ها با استانداردهای سازمان بهره‌وری انرژی، از جمله خدمات نگهداری است که در مورد موتورخانه‌های با ابعاد وسیع‌تر مثل مجتمع‌های اداری و تجاری، مجتمع‌های مسکونی و برج‌ها و بیمارستان‌ها، اهمیت و جدیدت بیشتری می‌طلبند.

ساکنین یک ساختمان ممکن است در طول سالیان دست به تغییراتی در حد اضافه کردن یا کم کردن انشعابات آب گرم و یا رادیاتورهای شوفاژ دست زده‌باشند. این مورد در صورتی که با مشورت و نظر یک متخصص انجام نشوند می‌توانند با گذشت زمان مشکلاتی را در تامین فشار و حجم مورد نیاز آب گرم و یا کارکرد پمپ‌ها و شیرآلات موتورخانه بوجود بیاورند.

نوسازی موتورخانه

یکی از بهترین راه‌های بهینه‌سازی مصرف انرژی و کاهش آلودگی‌ها، نوسازی موتورخانه های شوفاژ و بکارگیری تجهیزات جدیدتر است. البته نباید فراموش کرد که نوسازی فقط با این هدف انجام نمی‌شود. گاهی نوع ایرادات موتورخانه چنان در کنار یکدیگر قرارمی‌گیرند که در مجموع هزینه تعیمر موتورخانه نسبت به راه‌اندازی موتورخانه‌ای جدید با تجهیزات تازه مقرون به صرفه نیست.

نگهداری موتورخانه

مجتمع‌های بزرگ مسکونی و یا اداری و تجاری معمولا، با تیم‌های متخصص در زمینه تاسیسات قراردادهای طولانی مدت برای نگهداری و بازرسی منظم موتورخانه دارند. در این موارد، با توجه به تعداد واحدها و انشعابات مجتمع و همچنین شرایط فصلی جاری، دفعات بازدید در ماه تعیین می‌شود. البته بسیاری از مجتمع های بزرگ دارای نیروهای مقیم تعمیراتی و تاسیساتی هستند که در صورت بروز اشکالات فنی به صورت به رفع ایراد اقدام می‌کنند.

این خدمت توسط متخصصین تاسیسات ساختمان ارائه می شود.

تعرفه تعمیرات

در این بخش شما مطالب آموزشی همراه با قیمت تعمیر آن را خواهید دید

آموزش تعمیرات
تماس فوری با کارشناس
تماس فوری با کارشناس
تماس فوری با کارشناس (لمس کنید)